28 Haziran 2013 Cuma

İsim Sorma

Burada,halk arasında yaygın olan üç isim sorma şeklinden bahsedeceğiz.



  • Wie heisst du? (Sen nasıl adlandırılırsın?) (Vi hays du?) 
Bu cümledeki kelimelerin anlamlarını açıklayalım:

wie:nasıl
heisst:adlandırmak 
du:sen 

- Ich heisse Nilay. (Nilay olarak adlandırılırım.) (İh haysı Nilay.)

  • Wer bist du? (Sen kimsin?) (Veağ bist du?)
Bu cümledeki kelimelerin anlamlarını açıklayalım:

wer:kim
bist:olmak
du:sen

- Ich bin Nilay. (Ben Nilay'ım.) (İh bin Nilay.)

  • Wie ist dein Name? (Senin adın ne?) ( Vi ist dayn naamı?)
Bu cümledeki kelimelerin anlamlarını açıklayalım:

wie:ne (wie yerine was da kullanabiliriz.ikisi de aynı anlama geliyor.)
ist:olmak
dein:senin
Name:isim (cümlenin ortasında ya da başında olması fark etmez,cins isimlerin,özel isimlerin ilk harfi her zaman büyük yazılır. bkz.ilk post)

-Mein Name ist Nilay. (Benim adım Nilay.) (Mayn naamı ist Nilay.)


NOT
ss=ß
Örnek vermek gerekirse:
Wie heisst du? cümlesindeki heisst yükleminin yerine heißt yazabiliriz.Yani:
Wie heißt du? Cümlenin anlamında hiçbir değişiklik olmaz.
Ayrıca,isim sorma kalıplarının altında her kelimenin anlamını verdim.Bunlar şu an için size anlamsız geliyor olabilir.Şimdilik sadece bu kalıpları bilmeniz yeterli.İlerleyen zamanlarda bunların mantığını öğrendiğinizde her şey daha kolay olacak ve anlamlı gelecek. :)

15 yorum:

  1. çok işime yaradı saolun yarın yazılım var çok katkıda bulundunuz teşekkür ederişm

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok yardımcı oldu bana çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederiederim bugun almanca yazılım vardi

    YanıtlaSil
  4. Yarın yazılım var umarım bana yardımcı olur. Ki olacağını da düşünüydüm çok güzel yazmıslar

    YanıtlaSil
  5. Arkadaşlar takip edin süp3r gönderilerim var sesleriolmak

    YanıtlaSil
  6. Merhaba ben tuğçe bana biriniz özelde almaca anlatabilir mi acaba ❤❤ birazcık zorlanıyorum da ınstagram hesabım @tugcetoprak63 takip edip bana yardım edin almancada seviyorum sizleri👄👄💋

    YanıtlaSil