28 Haziran 2013 Cuma

Kafamda Deli Sorular!!1!11!

Evet değerli okur,zamanını ayırıp önceki üç yazıyı okudun ve şu an Almancaya dair yeni bir şeyler öğrenme isteğin çok fazla! Hissediyorum,hissediyorum.............
Merak etme,tüm hızımızla devam ediyoruz.
Şimdi kafamdaki deli sorulara bi göz atalım.Buyrun efenim.




Şakaydı,tamam.

Almancadaki kişi zamirlerini ve fiil çekimlerini öğrenmeden önce,birkaç soru çeşidi daha öğreneceğiz.
Ama önce şu ana kadar öğrendiğimiz sorulara bi bakalım isterseniz.

- Wie heisst du?(Adın ne?)
- Nasılsın? (Wie geht es dia?)

Şimdi karşımıza iki soru tipi daha çıkıyor.

  • Woher kommst du? (Sen nerelisin?/Sen nereden geliyorsun?)
  • Wo wohnst du? (Sen nerede ikamet ediyorsun?)

---> Woher kommst du

woher:nereden
kommst:gelmek (kommen'in,yani fiilin mastar halinin du için çekimlenmiş hali)
du:sen

- Ich komme aus Ardahan.(Ben Ardahanlıyım./Ardahan'dan geliyorum.)

ich:ben
komme:gelmek(kommen'in,yani fiilin mastar halinin ich için çekimlenmiş hali)
aus:-den,-dan eki
Ardahan:bildiğimiz,Türkiye'nin bi şehri işte.Almanca çalışa çalışa her şeyi Almanca görür oldum da!


---> Wo wohnst du?

wo:nerede
wohnst:ikamet etmek (wohnen'in,yani fiilin mastar halinin du için çekimlenmiş hali)
du:sen

- Ich wohne in Ankara. (Ben Ankara'da ikamet ediyorum.)

ich:ben
wohne:ikamet etmek (wohnen'in,yani fiilin mastar halinin ich için çekimlenmiş hali)
in:-de,-da eki

Kafanız mı karıştı? Bi dakika,yoksa hala şu şarkıyı mı dinliyorsunuz? Valla o şarkıyı dinlerken konsantre olmak pek mümkün değil de,o yüzden diyorum....Neyse.Diğer konumuz:Kişi Zamirleri ve Fiillerin Çekimi.Onları öğrenince bunları anlamak daha kolay,hatta çok kolay olur! :)
NOT:Onlar,bunlar diye diye aklım kime gitti yahu....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder